Temeljni namen razširjenega programa osnovne šole je vsem učencem in učenkam omogočiti zdrav in celosten osebnostni razvoj, ki sledi njihovim individualnim zmožnostim, interesom, talentom in potrebam, ob smiselnem upoštevanju individualnih pričakovanj.
Razširjeni program osnovne šole omogoča bolj poglobljeno spoznavanje učencev in prispeva k medsebojnemu sodelovanju in razvijanju kakovostnih odnosov med strokovnimi delavci in učenci.
Vrednote, kot so znanje, učenje, medsebojno sodelovanje, dejavno državljanstvo, kultura, zdravje, gibanje in igra, so temeljni gradniki razširjenega programa, ki ima tudi zaradi večjih možnosti za udejanjanje načela individualizacije izjemno pomembno vlogo pri zagotavljanju optimalnega učnega okolja za učenke in učence, ki se iz različnih razlogov srečujejo z večjimi izzivi pri opismenjevanju, usvajanju znanja in doseganju minimalnih ter temeljnih standardov znanja v osnovnošolskem izobraževanju: zaradi posebnih potreb, učnih težav, jezikovnih ovir, kulturne različnosti ali socialne in ekonomske prikrajšanosti.
Razširjen program se na šoli izvaja pred poukom in po pouku ter tudi med poukom, učenci se vanj vključujejo prostovoljno.
JUTRANJČEK je dejavnost v , ki se izvaja pred poukom in je namenjena predvsem učencem 1. razreda, priključeni pa so tudi ostali učenci vozači. Učencem zagotavlja varno in spodbudno učno okolje, v katerem učenci pričakajo pouk. Zajema predvsem sprostitvene aktivnosti ter dejavnosti, ki učence veselijo, sprostijo in aktivirajo za pouk, npr. Vklopi se, Pogovorni krog, Glasba me sprosti, Igrajmo se družabne igre, Ustvarjalni mojstri, Skupaj okrasimo šolo itd.
POPOLDANČEK je dejavnost, ki se izvaja po pouku in je namenjena učencem od 1. do 5. razreda. Zajema različne aktivnosti na področju gibanja, zdravja za dobro telesno in duševno počutje, kulture in državljanske vzgoje kot tudi učenje učenja. Zajema različne dejavnosti, npr. Lačen si ful drugačen, Nalogo opravim sam, Z igro do boljšega počutja, Ustvarjalni mojstri, Odklop, Badmintonček, Šahovski mojstri, Punce igrajo nogomet, itd.
V okviru RAP-a so ponujene vsebine vseh treh področij kurikularnega dokumenta:
- SKLOP A: GIBANJE IN ZDRAVJE ZA DOBRO PSIHIČNO IN FIZIČNO POČUTJE
- NOGOMET 1 (1. – 3. r Brezno: četrtek 7. ura)
Nogomet 1 je namenjen učencem in učenkam 1., 2. in 3 razreda. Učenci bodo spoznavali osnovne nogometne elemente, razvijali koordinacijo, vzdržljivost in moč. Skozi nogometno igro bodo med drugim razvijali tudi socialne veščine, Fair play in seveda koristno preživljali prosti čas.
- NOGOMET 2 (4. – 6.r Brezno: četrtek 0. ura)
Nogomet 2 je namenjen učencem in učenkam 4., 5. in 6. razreda. To je obdobje »zlate motorične dobe«, kjer so otroci najbolj dojemljivi za sprejemanje motoričnih informacij. Pri tej dejavnosti bomo spoznavali tehnične elemente nogometne igre, velik poudarek na koordinaciji in šoli teka, ter seveda sproščeno preživljanje prostega časa ob nogometni igri.
- NOGOMET 3 (7. – 9. r Brezno: sreda 0. ura)
Nogomet 3 je namenjen učencem in učenkam tretje triade. Pri urah bodo urili osnovne nogometne ter motorične sposobnosti, spoznavali taktične značilnosti nogometne igre, se pripravljali na različna tekmovanja v nogometu.
- MALA ODBOJKA (4. – 6.r Brezno: torek 0. ura)
Mala odbojka je namenjena učencem in učenkam 4., 5. in 6. razredov. Spoznavali se bodo z osnovami odbojkarske igre, uživali v igri male odbojke, koristno preživljali prosti čas, medvrstniško druženje, razvijali pozitivno samopodobo.
- GIBKO (1.−3. r )
Brezno: 1. r – ponedeljek 5. ura
2. r – ponedeljek 6. ura
3.r – ponedeljek 7. ura
Kapla: 1. in 2. r – petek 6.ura
3. in 4. r – petek 7. ura
5. – 9. r – petek 8. ura
Gibko je namenjen predvsem učencem in učenkam prve triade. Pri tej dejavnosti bodo spoznavali osnovne gimnastične položaje, se urili v gimnastičnih elementih (preval naprej, preval nazaj, premet vstran, stoja na rokah…), vadba na mali prožni ponjavi (trampolin), spoznavali vadbo na gimnastičnih orodjih kot so nizka in visoka gred, bradlja, dvovišinska bradlja, krogi. Igre z žogo, osnove atletike.
- GIBKO 4+5
Gibko 4+5 je namenjen učencem in učenkam 4. in 5.razreda. Pri tej dejavnosti bodo spoznavali osnovne gimnastične elemente (preval naprej, preval nazaj, premet vstran, stoja na lopaticah, stoja na rokah…) vadba na mali prožni ponjavi, igre z žogo…
- ODBOJKA (7. – 9.r Brezno: ponedeljek 0. ura)
Učenci se bodo učili tehnike, pravil in igre. Ob tem gre seveda tudi za fair play, pridobivanje samozavesti, ter za druženje z vrstniki ob športnem, zdravem načinu preživljanja časa.
- PLES (9.r Kapla: sreda, 3. ura)
Učenci se preko šolskega leta enkrat tedensko učijo sedem plesov, ki jih na koncu tudi predstavijo na valeti. To ni samo ples za valeto ampak za življenje, saj bodo pridobljeno znanje pridom izkoriščali vso življenje. Naučimo se tudi nekaj družabnih plesov.
- BADMINTON 2. – 4. razred (torek, 6. ura), 5. – 9. r (petek 6. in 7. ura)
Dejavnost je namenjena učencem, ki jih zanima športno preživljanje časa in ki si želijo spoznati nov šport, ki na Koroškem vedno bolj pridobiva na veljavi. S to dejavnostjo bodo učenci spoznali osnove badmintona in se pripravili za morebitno udejstvovanje na regijskem šolskem tekmovanju.
S pridobitvijo novega telovadnega prostora imamo sedaj odlične pogoje za izvedbo tovrstnega projekta.
Tako bodo učenci pridobili naslednje veščine:
– Razvijali motorične sposobnosti
– Pridobili znanje s področja pravilnega servisa (backhand, forehand)
– Igra pri mreži, na srednjem delu igrišča in zadnjem delu igrišča
– Pravilno gibanje po igrišču
– Tehnika in taktika igranja
Vse zgoraj omenjeno bodo učenci pridobili na osnovnem nivoju.
- KOLESAR BOM POSTAL (5. r Brezno: ponedeljek 6. ura oziroma po dogovoru, 5. r Kapla: sreda po dogovoru)
V projektu Kolesar bom postal bomo spoznali kako se varno vključiti v promet tako na teoretičnem kot praktičnem delu. V tem času bomo pri prometnem krožku osvajali naslednjo teorijo:
– obvezna oprema kolesa in kolesarja
– kdo sme voziti kolo
– kje smemo kolesarji voziti kolo
– prometni znaki
– pravila vožnje
– križišča
Po uspešno opravljenem teoretičnem delu bodo učenci pridobljeno znanje prikazali v praksi. Pri tem bodo uporabljali svoja kolesa, ki bodo morali biti izpravna, hkrati bodo morali uporabljati kolesarsko čelado.
- ČUJEČNOST (Brezno: 3.r – petek 3.ura; 2.r – ponedeljek 1.ura; 1.r – sreda 1. ura)
Čuječnost je tehnika sproščanja. Je način zavedanja svojega doživljanja, ki ga spremlja odnos sprejemanja, odprtosti in radovednosti. S čuječnostjo se učimo svojo pozornost usmeriti na trenutno izkušnjo, kot se poraja tukaj in zdaj. Zavedamo se svojih misli, čustev, telesnih občutkov in namer ter zunanjega dogajanja.
Učenci bodo spoznali osnove čuječnosti ter tehnike in vaje za vsakodnevno rabo z namenom podpore pri obvladovanju stresa in spodbujanju k skrbi zase. Učili se bodo usmerjati svojo pozornost in zavedanje na sedanji trenutek.
Namen izvajanja vaj je izboljšati počutje, vedenje, komunikacijo in koncentracijo učencev. Vključeni bodo učenci 1. – 3. razreda.
- SKRBIM ZA SVOJE ZDRAVJE (Brezno: 6. do 9. r – ponedeljek, 4. ura)
Fizično zdravje pri učencih spodbuja razvijanje mnogih vrlin in jih tako pripravlja na življenje in delo. Z rednim gibanjem se motivacija učencev za delo poveča, počutje učencev je boljše, izboljša se sposobnost usklajevanja gibov (koordinacija oko-roka), krepi se tudi njihova telesna vzdržljivost.
Učenci učne cilje nadgrajuje in poglabljajo s pomočjo fizičnih dejavnostih. Te niso le igra, ampak priložnost, da se učenci učijo s telesom, ne le z možgani. Učenci se urijo v sodelovanju, skupinskih igrah, tekmovanju, medsebojni komunikaciji. Prav tako izboljšujejo svoje fizične zmožnosti in delo s športnimi pripomočki.
- PRVA POMOČ (Brezno: 6. do 9. razred – ponedeljek )
Spoznajo razlago pojma, pomen, naloge in cilji prve pomoči. Zavedajo se dolžnosti nudenja prve pomoči. Spoznajo organizacijo NMP v Sloveniji. Seznanijo se z dispečerstvom v zdravstvu in sistemom zaščite in reševanja (112).
- MINI MASTER ŠEF (4. – 6. r Brezno: ponedeljek 6. in 7. ura)
Dejavnost je zasnovana kot praktična vaja v učni kuhinji, kjer učenci spoznajo pravila varnosti in zdravja pri delu ter pravilno uporabo kuhinjske opreme. Učenci najprej pripravijo delovni prostor in pripomočke ter se spoznajo z načini mehanske obdelave živil, kot so čiščenje, rezanje, lupljenje in sekljanje. Nato ob pomoči receptov pripravijo preproste jedi in preizkusijo postopke toplotne obdelave, kot so pečenje, kuhanje, praženje in dušenje. Poleg tega se učenci vključijo tudi v pripravljalna dela za strežbo, kar jim omogoča boljše razumevanje postopkov priprave in postrežbe hrane ter jih navaja na kulturno in spoštljivo uživanje hrane.
Učenci bodo:
- upoštevali predpise o varnosti in zdravju pri delu,
- spoznali učno kuhinjo, opremo in načine dela pri praktičnem pouku,
- pripravili delovni prostor in pripomočke za delo ter jih pravilno uporabili,
- spoznali posamezne načine mehanske obdelave živil (čiščenje, rezanje, lupljenje, sekljanje…),
- spoznali postopke toplotne obdelave živil (pečenje, kuhanje, praženje, dušenje),
- pripravili enostavne jedi na podlagi recepta,
- spoznali potek pripravljalnih del v strežbi,
- navajali na kulturno uživanje hrane.
Pri izboru jedi se bodo upoštevali njihovi predlogi in želje, seveda pa se bomo osredotočili na zdravo prehrano.
2. SKLOP B: KULTURA IN TRADICIJA
- NEOBVEZNI IZBIRNI PREDMET NEMŠČINA (4.,5. r in 6.r)
Brezno: 4.r: torek 6. ura in četrtek 7. ura (Nemške urice) ter 5. in 6.r: torek 4. ura in četrtek 6. ura (Nemščina)
Kapla:4., 5. in 6.r: ponedeljek 4. ura in sreda 7. ura (Učimo se nemščino)
Pri urah nemščine učenci na zabaven in sproščen način nadgrajujejo svoj besedni zaklad, ki so ga v preteklih letih pridobili pri (fakultativnem) pouku nemščine, ali pa preprosto besedišče, ki ga sicer uporabljajo v vsakdanjem življenju in se morda sploh ne zavedajo, da že kar nekaj nemških besed poznajo (npr. Seife, Stempel, Koffer, Strudel, Flasche, Schuhe, Kellner, Zwirn, Vater, Zucker, Zeitung, Fußball, Kiste, Knopf,…). Izdelujejo tudi plakate na razne teme ali druge pripomočke, ki jih uporabijo pri pouku (npr. jedilnik, recepte, maketo mesta,…). Učenci se bodo preizkusili v različnih vlogah in z osnovnimi frazami komunicirali v nemščini (npr. natakar, učitelj,...). Spoznavajo običaje in praznike v nemško govorečih državah. Spomladi pa se odpravijo na ekskurzijo v Avstrijo, kjer slišijo naravne govorce nemškega jezika.
- NEOBVEZNI IZBIRNI PREDMET TEHNIKA (4.,5. r in 6.r Kapla v torek 6.in 7.uro ter Brezno v drugim poletju)
Neobvezni izbirni predmet TEHNIKA lahko izberejo učenci drugega vzgojno – izobraževalnega obdobja. Predmet se izvaja v okviru 35 ur in sicer strnjeno 2 uri na teden v enem polletju.
Vsebine predmeta so razdeljene na pet učnih sklopov, in sicer: papirna gradiva, les, umetne snovi, konstrukcije in izbirne vsebine (modeliranje z računalnikom, 3D tisk…).
Pri predmetu TEHNIKA učenci:
- spoznajo namen in pomen tehničnih predmetov;
- opazujejo in ugotavljajo lastnosti gradiv;
- ob izdelavi izdelkov (papirna gradiva, les, umetne snovi) pridobijo znanje in razvijajo ročne spretnosti;
- oblikujejo ideje za svoj izdelke;
- načrtujejo potek dela, izberejo gradiva, orodje in stroje, s katerimi varno izdelujejo predmete;
- krepijo pozitivno samopodobo;
- razvijajo sposobnost opazovanja in predstavljanja tehničnih pojavov in naprav
- upoštevajo pravila varnosti pri delu;
- ob delu gojijo sodelovanje v skupini, odgovornost, ekonomičnost ter natančnost in red.
- ŠOLSKI BAND (6.-9. razred Brezno: sreda 0. ura)
Pri urah šolskega banda se bomo sproščali z igranjem na različna glasbila, ki jih imamo v šoli: orffova glasbila, kitara, bas kitara, ukulele, cajon, klavir, pa tudi na glasbila, ki jih imajo učenci morda doma in nanje že znajo igrati. Naučili se bodo preproste melodije in skupinsko poustvarjali različne skladbice.
Ure šolskega banda omogočajo veliko ustvarjalnosti in raziskovanja. Učenci se bodo seznanili z glasbenimi zapisi, ki jih bodo spoznavali neposredno ob izvajanju. Uspešni bodo lahko tako učenci brez glasbenega predznanja, kot učenci, ki obiskujejo glasbeno šolo.
- GLASBENA PRAVLJICA (4., 5. razred Kapla, vsak četrtek 6.šolsko uro)
Poiskali bomo učencem priljubljeno zgodbico ali jo napisali sami, iz nje naredili dramatizacijo ter jo opremili z glasbo (petjem, plesom, igranjem na glasbila, posnetki, različnimi zvoki). Glasbena pravljica bo namenjena mlajšim otrokom, odigrali pa jo bomo tudi na šolski prireditvi za izven.
Pri tem bodo učenci razvijali svojo ustvarjalnost, se spopadali z izzivi, premagovali tremo, gradili samozavest, krepili sodelovanje, razvijali moralne vrednote ter občutek za estetiko.
- PEVSKI ZBORI (1.-9 r )
Brezno: MPZ: sreda 1. ura in petek in ponedeljek 4. ura ter OPZ: petek 6. in 7. ura
Kapla: MPZ: torek in četrtek 5. ura ter OPZ: ponedeljek 7. ura, OPZ 1. razred torek 13.15-13.-45
Učenci od 1.- 4. razreda se vključujejo v otroški pevski zbor, od 5. – 9 . razreda pa v mladinski pevski zbor. Pri pevskem zboru učenci doživljajo procese umetniškega delovanja, spoznavajo vrednote slovenske in svetovne zborovske zakladnice, poglabljajo zavest o kulturni dediščini, vrednotah in različnostih, razvijajo sodelovanje in kakovostne kulturne odnose v skupnem muziciranju, razvijajo osebnost, čustveno in kognitivno doživljanje, intenzivno razvijajo pevski glas, muzikalnost in estetsko doživljanje ter interes za bogato preživljanje prostega časa. Hkrati širijo svoj besedni zaklad, izboljšajo govor, artikulacijo in še bi lahko naštevali. Zato so vsi učenci od 1. do 4. razreda vključeni v pevski zbor, v mladinskem pa prepevajo le tisti, ki si to želijo.
Vsi pevski zbori se predstavijo na raznih šolskih in izvenšolskih prireditvah, prirejajo pa tudi samostojne koncerte.
- GLEDALIŠČE UČENCE IŠČE (6. r. Brezno: ponedeljek, 0. ura)
Dejavnost bodo zainteresirani učenci obiskovali enkrat na štirinajst dni oz. po dogovoru. Spoznavali in doživljali bodo gledališko igro ter se preko nje seznanjali s scenografijo in kostumografijo. Utrjevali bodo samozavest in javno nastopanje.
Seznanili se bodo z radijsko igro ter jo odigrali po šolskem radiu.
Pripravljali se bomo na recitacije in deklamacije, s katerimi bomo sodelovali na šolskih prireditvah.
.
- LIKOVNE UMETNINE (1.-9. r Brezno: torek 8. ura)
Učenci s posebnimi likovnimi interesi in učenci kateri doživljajo trenutne likovne inspiracije, lahko svoje interese in znanje izpopolnjujejo v programu s področja likovne umetnosti za učence devetletke. Program je vsebinsko vezan na različne skupine in je zato vsebinsko dopolnilo pouku in tehnična možnost za pomoč pri realizaciji likovnih problemov. Program se ne ocenjuje, tako da se jim vpiše lahko samo kot sodelovanje pri dejavnosti. Učenci osvojijo likovne pojme (risanje, slikanje, grafika, kiparstvo) glede na osebni interes in individualne sposobnosti. Likovne tehnike so prilagojene likovnemu razvoju posameznega učenca.
- KAJ VSE LAHKO NAREDIŠ SAM (4. r Brezno: ponedeljek in torek 6. ura)
Dejavnost je zasnovana tako, da učenci skozi ustvarjalne in praktične naloge krepijo različne spretnosti in sposobnosti. Učenci samostojno ali v skupinah izdelujejo okrasne škatle, lutke ali druge izdelke iz različnih materialov, pri čemer uporabljajo škarje, lepilo, šivanko in drugo likovno orodje. S tem urijo motorične spretnosti, natančnost in koncentracijo, hkrati pa razvijajo logično mišljenje in samozavest pri samostojnem delu. Naloge so zasnovane tako, da učence spodbujajo k vztrajnosti in sodelovanju v skupini, kjer skupaj načrtujejo, ustvarjajo in rešujejo morebitne izzive. Poleg tega se učenci učijo izražati svoje ideje ustno in pisno ter pridobivajo znanja, ki jih lahko prenesejo tudi v vsakdanje življenje.
3. SKLOP C: VSEBINE IZ ŽIVLJENJA IN DELA OSNOVNE ŠOLE
- MLADI RAZISKOVALCI (od 1. do 3. r Brezno: sreda, 7. ura)
Učenci so po naravi zelo radovedni in nas nenehno sprašujejo zakaj, kako, kdaj… Prav je, da jim omogočimo, da svojo radovednost vsaj delno potešijo in poiščejo odgovore. Pri Mladih raziskovalcih bomo izvajali eksperimente naravnih pojavov in njihovega vpliva na naše vsakdanje življenje.
Cilji in namen: širjenje znanja in poglabljanje že osvojenih znanj tudi nad zahtevnostjo rednega programa na področju naravoslovja za OŠ, primerjanje znanja med učenci na področju naravoslovja, popularizacija naravoslovja, odkrivanje in spodbujanje za naravoslovje nadarjenih učencev, spodbujanje in popularizacija eksperimentiranja, spopolnjevanje v eksperimentalnem delu, motivacija za nadaljnje poglabljanje znanja s področja naravoslovja.
- 101 IGRA ( 1. – 3. r Kapla: četrtek 6. ura)
101 igra je dejavnost, namenjena učencem 1. do 3. razreda. Preko različnih iger bodo učenci pridobivali nova izkustva. Otroci in tudi starejši se že od rojstva igramo. Skozi igro spoznavamo svet, prijatelje in se učimo. Zato je igra ena izmed najosnovnejših oblik izobraževanja in sprostitve, hkrati pa nam lahko služi kot uvod v resnejše in uigrano delo. Igra vpliva na otrokovo telesno rast, razvoj njegove inteligence, pridobivanje izkušenj in znanja, na čustveno življenje in njegov razvoj v družbeno bitje. Kadar se otrok igra, vadi, si krepi mišice in živčevje. Pridobiva razne spretnosti, spoznava svoje zmožnosti. V igri spoznava tudi fizično okolje in pravila, ki vladajo v njem. Na podlagi pridobljenih izkušenj ustvarja pojme, uči se mišljenja in poskuša reševati probleme, s katerimi se srečuje.
- USTVARJAJMO SKUPAJ (Brezno: 1.r – torek 5. ura in 2. r- torek 3. ura)
Pri ustvarjalnih uricah se učenci izražajo in učijo skozi igro. Učeni krepijo inovativnost in uporabo različnih pripomočkov za ustvarjanje, prav tako pa odkrivajo in razvijajo osebne interese in talente. Z igro se učenci sprostijo, postanejo bolj spontani, krepi se tudi njihova domišljija. Namen igre pa le preživljanje časa, ampak je tudi orodje za poučevanje in učenje. Ustvarjanje brez pritiskov jim daje svobodo, da lahko samostojno razmišljajo o različnih pristopih do določene dejavnosti in jih tudi preizkušajo v praksi.
- POTOVANJE V SVET PRAVLJIC (1. – 3. r Kapla: četrtek 6. ura)
V letošnjem letu bodo učenci potovali v svet pravljic. Spoznavali bodo pravljične junake. V projekt bodo vključeni vsi učenci od 1. do 3. razreda. Pravljice bodo brali, poslušali, morda celo uglasbili ter odigrali različne vloge. Analizirali bodo pravljične junake, za njih izdelovali kostume, rekvizite… Pri likovni umetnosti jih bodo ilustrirali, slikali s čopičem ali pa jih oblikovali z glino in drugimi materiali.
- ZNAM ZA VEČ
Zmorem več je namenjen učencem, ki želijo poglobiti svoje znanje pri določenem predmetu z različnimi metodami dela, kot so: samostojno učenje, problemski pouk, priprave na tekmovanja, raziskovanje problemov… Spodbujamo in motiviramo učence za doseganje boljših rezultatov na posameznih področjih.
- BIO, KEM; NAR: Kapla: 8. in 9.- ponedeljek 8. uro, Brezno: 6.-9.r – petek, 0.ura)
Učenci 8. in 9. razreda se bodo pripravljali na tekmovanji iz znanja biologije – za Proteusovo priznanje in tekmovanje iz znanja kemije – za Preglovo priznanje. V okviru priprav na tekmovanje iz biologije bodo raziskali priporočeno literaturo in nadgrajevali znanje o okamenelem življenju-fosili v Sloveniji, ki je letošnja tema tekmovanja. Pri pripravah na tekmovanje iz kemije bodo poglabljali pri pouku pridobljeno znanje in ga razširjali z nadgrajevanjem vsebin. Učenci bodo razvijali aktivnost, sposobnost samoizobraževanja in interes za kemijo. Reševali bomo tudi primere nalog s preteklih tekmovanj. Razširjeno in poglobljeno znanje kemije, bo učencem dobra popotnica za srednjo šolo. V okviru te dejavnosti bomo sodelovali tudi z zunanjimi institucijami – npr. hiša eksperimentov….
- Razredni pouk (1., 2. in 3. razred Kapla)
Notranja diferenciacija pri pouku (individualne zadolžitve učencev, individualiziran pouk, posebne domače zadolžitve); Upoštevanje učenčevih sposobnosti, močnih področij in interesov; Upoštevanje učenčeve individualnosti in skrb za osebnostni razvoj; Uporaba višjih oblik učenja;Dodajanje zahtevnejše snovi in nalog; Osebno svetovanje učencem; Kreativne delavnice; Priprava za udeležbo na tekmovanjih iz različnih področij (Mehurčki, logika, Računanje je igra, Moja matematika, Matematični kenguru, Znam za več…); Priprava raziskovalnih nalog; Hitrejše napredovanje v procesu učenja;Prostovoljno delo – učna pomoč;
Sodelovanje na razpisih, natečajih, razstavah; Sodelovanje na prireditvah in v projektih šole.
- SLJ: (6., 7. in 8. r. Brezno: petek, 0. ura)
Dejavnost bodo učenci obiskovali po dogovoru.
Pripravljali se bodo na literarne natečaje oziroma se literarno udejstvovali.
Pripravljali se bodo na tekmovanje za Cankarjevo priznanje iz znanja slovenščine. Brali bodo predpisano knjigo, raziskovali dodatno literaturo, širili in nadgrajevali bomo besedni zaklad, literarnovedno znanje, pisali razlagalni spis na predpisano temo. Sodelovali bodo učenci, ki imajo radi slovenščino in imajo smisel za ustvarjalno pisanje. Učenci tako razvijajo sposobnost poglobljenega branja daljših književnih besedil, razmišljanja o prebranem in se urijo v pisnem izražanja ter se pripravljajo na tekmovanje.
- SLJ : (6. r. Brezno: sreda, 1.ura)
Brali in sodelovali bodo na različnih natečajih, projektih, tekmovanjih (npr.: Bodi kul, beri ful; Evropa v šoli, Amnesty International, Cankarjevo tekmovanje …), raziskovali kakovostno literaturo, širili in nadgrajevali bomo besedni zaklad, literarnovedno znanje. Sodelovali bodo učenci, ki imajo radi literaturo in smisel za ustvarjalno pisanje. Učenci tako razvijajo sposobnost poglobljenega branja daljših književnih besedil, razmišljanja o prebranem in se urijo v pisnem izražanja.
- ZGO in GEO: (8. in 9.r: Brezno: ponedeljek, 4. ura, Kapla: sreda 5.ura)
»Geografsko-zgodovinski« Zmorem več je namenjen učencem, ki želijo poglobiti znanje o dogajanju v pokrajini in v preteklosti. Pripravljali se bomo na tekmovanji iz geografije in zgodovine, se odpravili na terensko delo v okolico šole (orientacija, meritve, eksperimenti …), igrali zabavne kvize v aplikaciji Kahoot ter dodatno poglobili ali razjasnili aktualno učno snov. Namen opisanih dejavnosti je v učencih prebuditi mlade raziskovalce, ki svet okoli sebe zrejo s široko odprtimi očmi in kritično presojajo pretekle in aktualne dogodke.
- TJA (9. razred, Brezno: sreda, 1. ura)
Z učenci se bomo dobivali vsakih 14 dni. Utrjevali bomo raznolike strukture: slovnični časi, stopnjevanje pridevnikov, podredja in priredja (npr. if- in when-stavki, relative clauses), zaimki (osebni, svojilni, povratno svojilni, nedoločni), trpnik, zahtevnejši naklonski izrazi (npr. should, will be able to, be allowed to), členi in prislovi. Utrjevali bomo besedišče vezano na teme 9. razreda : LJUDJE IN KRAJI (opis osebe, slike, prijatelji in prijateljstvo,opis sosedov in soseske), NOVA OBZORJA (govoriti o nenavadnih pojavih, potovanjih, geografska imena) , SPREMEMBE ( izzivi, izkušnje, opis novic) in POGOVORNE TOČKE (praznovanje, skrivnosti, skupine, hrana). Učenci bodo razvijali vse 4 spretnosti (govor, branje, poslušanje pisanje), sodelovali v projetih iEARN, se pripravljali na tekmovanje iz znanja angleščine in na NPZ.
- FIZ in MAT (9. razred Brezno, sreda, 7. uro)
Ure so namenjene učencem, ki želijo več: nadgradnjo snovi, težje naloge, priprave na tekmovanje za Vegovo / Stefanovo priznanje.
K uram so povabljeni učenci, ki so pri pouku bolj uspešni ali tisti, ki si tega sami želijo. Sicer pa teme določimo sproti. Letos bomo več časa namenili ponovitvi snovi za NPZ.
Pri urah uporabljamo različne zbirke vaj, tudi na medmrežju. Pri ISP nadarjeni uporabljamo različne metode in oblike dela, prilagojene učencem.
- Razredni pouk(1., 2. in 3. razred Kapla: ponedeljek in sredo 5.uro)
Dejavnost je namenjena učencem z boljšim učnim uspehom, ki pri posameznih predmetih presegajo določene standarde znanja. S poglobljenimi in razširjenimi vsebinami ter z različnimi metodami dela, kot so samostojno učenje, problemski pouk in priprave na tekmovanja, podpira doseganje višjih učnih ciljev.
- Razredni pouk (1. razred Brezno, vsak drugi četrtek 6. ura)
Namenjen je učencem, ki se želijo seznaniti z izbrano snovjo na zahtevnejši ravni. Učenci se v okviru dodatnega pouka pripravljajo na tekmovanja pri predmetih, kjer so tekmovanja razpisana. Znanje, ki ga pridobijo pri dodatnem pouku, učenci pokažejo na tekmovanjih.
- Razredni pouk(4. in 5. r Kapla: četrtek, 7. ura)
Pouk je namenjen učencem z boljšim učnim uspehom, ki pri posameznih predmetih presegajo določene standarde znanja. S poglobljenimi in razširjenimi vsebinami ter z različnimi metodami dela, kot so samostojno učenje, problemski pouk in priprave na tekmovanja, podpira doseganje višjih učnih ciljev. Dodatna znanja iz posameznih strokovnih področij na višji, zahtevnejši ravni lahko učenci pridobivajo v obliki pouka zmorem več.
- Razredni pouk (3. razred: sreda, 6. ura)
Dodatno delo obiskujejo učenci, ki pokažejo interes in znanje, s katerim presegajo standarde znanja, določene za posamezni predmet. Vsebine se lahko prilagodijo interesom in zanimanjem učencev.
- Razredni pouk (2. razred Brezno)
Dejavnost je namenjena učencem z boljšim učnim uspehom, ki pri posameznih predmetih presegajo določene standarde znanja. S poglobljenimi in razširjenimi vsebinami ter z različnimi metodami dela, kot so samostojno učenje, problemski pouk in priprave na tekmovanja, podpira doseganje višjih učnih ciljev. Pripravljali se bomo na različna tekmovanja.
- SLJ (7. razred Brezno, 7. ura)
Vključeni bodo vsi učenci 7. razreda. Utrjevali in nadgrajevali bomo učno snov, se filmsko in gledališko izobraževali, pripravljali na Cankarjevo tekmovanje, literarno udejstvovali ipd.
- PREMAGAJMO PRIMANJKLJAJE
Učenci bodo deležni pomoči pri učenju ter dodatno razlago obravnavane učne snovi.
- Angleščina ( 6. razred Kapla: torek, 6. ura )
Pri urah bodo utrjevali osnovne jezikovne strukture ( be, have/ has got, there is/are, present simple, like+ -ing, can, osebni zaimki, a/an, ednina/ množina, svojilni zaimki, predlogi za čas in kraj, vezniki: and, but, or, because; pravilni vrstni red) in besedišče 6. razreda: DEJSTVA O LJUDEH IN STVAREH (abeceda, števila, glasbeni instrumenti, geografski izrazi, opis urnika, opis sebe in drugih), VSAKDANJE ŽIVLJENJE (opis oseb, vsakodnevne navade, opis dneva), DOMA (opis sobe, hiše, mesta, opis spretnosti, prosti čas, letni časi, oblačila). Učenci bodo razvijali vse 4 spretnosti (govor, branje, poslušanje pisanje). Sodelovali bodo v projektih iEARN, se pripravljali na tekmovanje iz znanja angleščine, se pripravljali na NPZ iz angleščine in se pripravljali na ocenjevanje znanja.
- Angleščina: (7. razred Kapla: torek, 6. ura, Brezno: ponedeljek, 4. ura )
Pri urah bodo utrjevali jezikovne strukture (sedanjika (present simple /continuous), stopnjevanje pridevnikov (than, as..as), preteklika (past simple/ continuous), prihodnji čas (going to, future simple), modalna glagola must /can). Utrjevali bodo nepravilne glagole, pisali življenjepise, dnevnike in bloge, opisovali poklice, govorili o prihodnosti (going to, future simple), utrjevali dialoge v različnih situacijah, opisovali počitnice in utrjevali modalna glagola must /can) ter utrjevali besedišče REZINA ŽIVLJENJA (opis hobijev, vsakodnevne rutine, izražanje primerjav), VČERAJ, DANDANES ( opisovanje preteklih dogodkov, življenjepisi slavnih oseb iz preteklosti) in ZDRAVA PRIHODNOST (opisovanje dogodkov v prihodnosti, pogovor o hrani, dogodivščinah v prihodnosti). Pri urah bodo razvijali vse 4 spretnosti (govor, branje, poslušanje pisanje), sodelovali v projektih iEARN, se pripravljali na tekmovanje iz znanja angleščine in na ocenjevanje znanja.
- Matematika (7. razred Brezno (ponedeljek, 7. ura) in 9. razred Brezno ( sreda, 7. ura)):
Pouk je namenjen učencem, ki potrebujejo dodatno razlago in vaje kot pomoč za lažje usvajanje snovi.
K uram so povabljeni učenci, za katere presodim, da potrebujejo tovrstno pomoč ali tisti, ki se za to sami odločijo ter učenci, ki so bili odsotni od pouka.
Pri urah uporabljamo različne zbirke vaj, tudi na medmrežju. Pouk je večinoma frontalen in individualen.
Teme določimo sproti. Več časa bomo posvetili vsebinam, pri katerih bomo imeli več težav, saj je naš cilj, da bi vsi učenci usvojili vsaj minimalne standarde znanja in bili uspešni na NPZ.
- Razredni pouk (1., 2. in 3. razred Kapla – torek, 6. ura)
je namenjen učencem, ki poleg rednega pouka potrebujejo še dopolnilno razlago snovi in pomoč učitelja, in tistim, ki so iz opravičljivih razlogov izostali od pouka. Glavni namen je pomoč učencem pri usvajanju temeljnih učnih ciljev.
- Matematika (6.-9.r Kapla – četrtek 4. ura, 6. r Brezno – ponedeljek, 1. ura)
Dejavnostje namenjen učencem, ki poleg rednega pouka potrebujejo še dopolnilno razlago snovi in pomoč učitelja, in tistim, ki so iz opravičljivih razlogov izostali od pouka. Glavni namen je pomoč učencem pri usvajanju temeljnih učnih ciljev.
- Razredni pouk: 1.r Brezno- četrtek 6. ura ter sredo 6. uro)
Je namenjen učencem, ki poleg rednega pouka potrebujejo še dopolnilno razlago snovi in pomoč učitelja, in tistim, ki so iz opravičljivih razlogov izostali od pouka. Ni pa namenjen dodatnemu urjenju znanja pred njegovim ocenjevanjem. Glavni namen je pomoč učencem pri usvajanju temeljnih učnih ciljev.
Oblika izvajanja je različna od klasične v oddelku z intenzivno razlago in utrjevanjem, do posvetovalne oblike, kjer učenec seznani učitelja o rezultatih svojega dela in morebitnim nerazumevanju določene snovi. Učitelj učenca usmeri na bistvo posamezne naloge in učenec nato nadaljuje samostojno.
- Razredni pouk: (5. r. Brezno, torek 4.uro)
Namenjena je učencem, ki potrebujejo več vaje za boljšo razumevanje snovi. Učenci bodo v pouk vključeni po potrebi. Te ure niso namenjene utrjevanju snovi pred ocenjevanjem znanja.
Pouk se izvaja drugače kot klasični pouk. Učitelj je tukaj v vlogi usmerjevalca, učenec pa v vlogi izvajalca. Naloge so oblikovane tako, da lahko učenec sproti spremlja svoj napredek in teži k večjemu uspehu.
- Razredni pouk: (4. in 5. r Kapla, četrtek 7. ura)
Pouk je namenjen učencem, ki potrebujejo dodatno razlago in pomoč učitelja, ter tistim, ki so izostali od pouka. Glavni namen je pomoč pri usvajanju temeljnih učnih ciljev. Izvaja se lahko kot intenzivna razlaga in utrjevanje ali kot posvetovanje, kjer učenec učitelju predstavi rezultate svojega dela in morebitne težave. Učitelj usmeri učenca na bistvo naloge, nato pa učenec nadaljuje samostojno.
- Razredni pouk (3. razred, sreda 6. ura, 2. razred Brezno, četrtek 6. ura)
Premagovanje primanjkljajev obiskujejo učenci, ki imajo učne težave in za odpravo le teh potrebujejo dodatno pomoč in razlago. Učence bodo v dejavnost vključeni po potrebi.
- MINECRAFT V ŠOLI (Brezno: 3. r – četrtek 6. ura; 4.r – sreda 3. ura; 5. r – torek 4. ura)
Igra pri učencih spodbuja razvijanje mnogih vrlin in jih tako pripravlja na življenje in delo. Z igro se motivacija učencev za delo poveča, komunikacija med učenci je boljša, izboljša se poznavanje informacijske tehnologije ter prostorske predstavljivosti, krepi se tudi njihova domišljija.
V izobraževalni različici igre Minecraft zastavljeni projekti in dejavnosti nadgrajujejo in poglabljajo učne cilje ter jih medpredmetno povezujejo. To ni le igra, ampak je tudi orodje za poučevanje in učenje. Učenci se urijo v sodelovanju in medsebojni komunikaciji ter se učijo z opazovanjem in poskušanjem. Igra jim daje svobodo, da lahko samostojno razmišljajo o različnih pristopih reševanja problemov in jih tudi preizkušajo. Rešitev morajo poiskati sami. Učenci v skupinah rešujejo zastavljene naloge, pridobivajo prostorsko predstavljivost, učijo se sodelovati med sabo, poslušati drug drugega, sprejmejo mnenja drugih ter se srečajo s programiranjem. Učenci se učijo drug od drugega ter učijo drug drugega.
- ŠAH ( 2. – 9. r Kapla: sreda 6. in 7. ura in 2. – 5. r Brezno: četrtek 6. in 7. ura)
Učenci bodo v sklopu projekta pridobili osnovno znanje iz šaha prilagojeno posamezni starostni skupini.
- TEKMUJEM IZ MATEMATIKE IN FIZIKE (7.−9. r Brezno: torek, 7. ura)
Učenci od 7. – 9. r. se bodo pripravljali na tekmovanja iz matematike in fizike. Reševali bodo naloge s prejšnjih tekmovanj in tako nadgrajevali znanje, ki so ga pridobili pri urah teh dveh predmetov. Učenci, ki se bodo udeleževali naših srečanj, bodo imeli tudi boljše predznanje za bodočo srednjo šolo. Delo bo prilagojeno razredom in tekoči snovi.
- FINANČNO OPISMENJEVANJE MLADIH (7. – 9. r Brezno: petek, 0. ura)
Učenci bodo in razpravljali o temah, povezanih s financami. Pogovarjali se bomo o:
• Kako mesec preživeti z žepnino,
• Do 18. leta bi rad privarčeval za avto,
• V kateri banki varčevati, da bo to zame najbolj ugodno,
• Kateri poklic je zame najbolj primeren,
• Kako lahko pridobim štipendijo za študij v tujini,
• S katerimi opravili lahko zaslužim pet evrov na uro,
• Med počitnicami bi rad delal v tujini,
• Kakšno zavarovanje je zame najprimernejše,
• Kako ločiti dobre dolgove od slabih,
• Zakaj ne potrebujem kreditne kartice,
• Zakaj moram plačevati davke,
• Kako odprem svoje podjetje …
Delo bo potekalo v obliki pogovorov in dela z viri (tudi internetom). Spomladi se bomo udeležili državnega tekmovanja.
- Filozofija za otroke (Brezno: 1.-3.r: torek 0.ura, Kapla: 2. r: ponedeljek 4. ura)
Pri FZO se učenci učijo samostojnega kritičnega, sodelovalnega, ustvarjalnega mišljenja, in sicer skozi pogovor v tako imenovani skupnosti raziskovanja. Izhodišče za pogovor so različna besedila, slike, posnetki z aktualnimi življenjskimi vsebinami, o in ob katerih učenci razmišljajo, se pogovarjajo, raziskujejo …
Učitelj ni tisti, ki podaja snov ali odgovore, temveč usmerja učence, da jih skozi lastna vprašanja in razmisleke (po)iščejo sami. Filozofija je dejavnost, je proces, ki vodi učence v samostojno razmišljanje, poudarek je na mišljenju/razmišljanju učencev in ne na pomnjenju učne snovi.
Učenci mislijo skupaj z drugimi, razmišljajo o lastnem mišljenju in mišljenju drugih, razvijajo vrednote, čustva, empatijo, ustvarjajo ideje, nove pomene, so občutljivi za druge ljudi, za njihove poglede, poslušajo in slišijo. Pri FZO učenci pridobivajo